Modal thinking of the viets

Authors

  • Екатерина Олеговна Старикова St. Petersburg State University, 7-9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

Abstract

The article is dedicated to temperament and modal system of the Vietnamese music which includes five- and seven-note modes with Vietnamese music terminology connected with the folk music being analyzed.

Keywords:

Vietnam, music, modes of the folk music

Downloads

Download data is not yet available.

References

Литература

Оголевец А. С. Основы гармонического языка. М., 1941.

Lư Nhất Vũ, Le Giang, Le Anh Trung. Ly trong dan ca người Việt. Tp Hồ Chi Minh: Nha xuất bản trẻ, 2006 (Лы Нят Ву, Ле Зянг, Ле Ань Чынг. Песни жанра ли во вьетнамской народной песне. Хошимин: Юность, 2006).

Đao Huy Quyền. Tim hiểu đặc trưng trong dan ca Jrai-Bahnar. Ha Nội: Nha xuất bản khoa học xa hội, 2005 (Дао Хюи Кюен. Особенности песенного фольклора народностей зярай и бахнар. Ханой: Наука и общество, 2005).

To Vũ. Am nhạc Việt Nam, truyền thống va hiện đại. Ha Nội, 2002 (То Ву. Вьетнамская музыка, традиционная и современная. Ханой, 2002).

Tu Ngọc, Đao Trọng Từ, Huy Tran. Essays on Vietnamese music. Hanoi, 1984 (Ту Нгок, Дао Чонг Ты, Хюи Чан. Очерки о вьетнамской музыке. Ханой, 1984).

Музыкальная энциклопедия / гл. ред. Ю. В. Келдыш. М.: Советская энциклопедия, 1973.

Published

2011-09-20

How to Cite

Старикова, Е. О. (2011). Modal thinking of the viets. Vestnik of Saint Petersburg University. Asian and African Studies, (3), 90–105. Retrieved from https://aasjournal.spbu.ru/article/view/2593

Issue

Section

Geocultural spaces and codes of the cultures of Asia and Africa